2013. május 15.

5. Fejezet - V. rész


Elnézést kérek azoktól, akiknek zavaró ez a szürke betű a sötét képernyőn, de valamiért jelenleg nem akar behódolni a blogger, szóval még nem tudok rajta változtatni... :/

Pár perc múlva megtudom, hogy mi a "lényeg". A nagy táskából egy hatalmas, legalább öt méter hosszú anyag kerül elő. Kiderül, hogy ez nem csak egy egyszerű vászondarab: ez itt az uszályom. Cinna óvatosan felerősíti a szoknya hátuljára a fémkapcsokkal, miközben Flavius és Octavia kiteríti az uszályt a szobában. Pont elér a hátsó falig, s ahogy hátra nézek rá, csak akkor veszem észre, hogy hatalmas vonásokkal a "12" van rápingálva.
- A szám Portia ötlete volt – mondja Cinna, mikor meglátja, mennyire elképedek.
Pár perc múlva megjelenik Max is Portiával a nyomában. Meglepődöm, ahogy végignézek a fiún. Kihúzza magát, sötét szemei ragyognak, és hanyagul feltűrt, itt-ott lyukas ingének olyan színe van, mint a vihar előtti égnek. Az arcát bekenték pirosítóval, így olyan, mint aki éppen valami nagyon nehéz munkát végzett el, valamint szénfoltoktól piszkos a képe. Odasétál hozzám azzal az ősemberes járással, aztán végigvizslat, és elvigyorodik.
- Látom téged is elintéztek. – Zsebre vágja a kezeit.
- Hát... ja. - Más nem jut eszembe. Maximus olyan lazán viselkedik velem, hogy egy pillanatra el is felejtem, hogy hol vagyunk. Az ránt vissza a valóságba, mikor Cinna és Portia jön oda hozzánk. Portia magas, ijesztően vékony nő. Széna sárga, dús hajában céklaszínű melír van, a szemei pedig zöld kontúrceruzával vannak kihúzva. Testhezálló, térd fölötti szoknyát, és csipkés, háromnegyedes ujjú fölsőt visel. A különös színek ellenére meg kell mondanom, hogy nagyon csinos. Egymásra mosolygunk, majd kölcsönösen bemutatkozunk. Aztán Cinnával együtt lekapja az uszályomat.
- Majd odalent ismét felcsatoljuk, csak nehéz benne közlekedni – magyarázza Cinna. Miután az uszály ismét visszakerül a táskába, Octavia, Flavius és Venia megölel, és sok sikert kívánnak. Most érzem először, hogy szívből jövő gesztust tesznek felém, ezért viszonzom az ölelést, és megköszönöm nekik a munkájukat. Ahogy mindannyian beszállunk a liftbe, és egy pillanatra megszűnik ez az őrült pörgés, ismét rám tör az izgalom, hiszen pár pillanat, és élőben találkozom majd a többi kiválasztottal. Mélyeket lélegzem, amit Cinna minden bizonnyal meghall, mert megigazítja a kezében a táskát, és rám mosolyog.
- Izgulsz? - kérdi halkan.
- Ááá, dehogy... - Úgy vihogok, mint valami óvodás, és a fülem mögé tűrök egy tincset. A lift fura hangokat ad ki, össze-vissza kattog, és egyre jobban erősödik bennem az az érzés, hogy ha nem szabadulok ki innen egy másodpercen belül, el fogok ájulni.
- Ne izgulj – mondja Cinna. - Minden rendben lesz.
Hálásan rámosolygok, és próbálok erőt gyűjteni a nyugalmából, de sajnos nincsen rá időm. A lift megáll, kivágódnak az ajtajai, és mi kilépünk belőle. A hely hasonlít egy istállóra, mert mindenhol elszórt szénaszálak hevernek a földön, nyihogás és izgatott beszélgetés, meg lószag tölti be a levegőt. Portia és Cinna határozottan elindul egy harci szekér felé, Max meg én pedig követjük őket. Csomó ember mellett haladunk el, akik között ott vannak a kiválasztottak, azonban akkora a nyüzsgés, hogy képtelen vagyok akár egyet is jobban megnézni, mert akkor tuti, hogy elveszek a sok stylist meg segéd között. A szekérhez érve aztán Max felpattan rá, és segít nekem is felszállni. Cinna felmászik mögénk, és nekilát, hogy felcsatolja az uszályomat, miközben Portia a szekér mellé áll, és jobb kezét az előttem álló fekete, kék mintákkal díszített ló farára teszi.
- Na figyeljetek – kezdi. - Ti lesztek az utolsók, így nem lesz baj az uszály hossza. Magától nem nagyon fog lebegni, csak ha beindítjátok a szélgépet. Mindkettőtöknek saját van – mutat a szekerünkre. Ahogy lenézek, látom, hogy egy nagy, piros négyzet van mindkettőnk előtt. - Érintésre működik, csak rá kell tenyerelnetek. Azért van kettő, mivel a szekér eléggé ingatag, és odakint rengeteg zavaró tényező lehet majd, szóval mindkettőtök akkor és addig használja a sajátját, míg az nem zavaró a számára. Sash – fordul felém -, neked viszont fontos lesz ez a dolog, ugyanis a szél fogja a magasba emelni, és szétteríteni az uszályt. Használd, amennyit csak bírod, de ha úgy érzed, nem megy, semmiképpen se erőltesd. - Mindketten bólogatunk, mire Portia felnyúl a szekérre, és belemarkol egy tartóba, amit eddig észre se vettem. Apró, tenyérbe illő fekete kavicsok vannak benne. Kivesz egyet, és felmutatja. - Ez itt a szénjáték, ahogy mi hívjuk. Cinna és én találtuk ki, a lényege pedig az... – A fejünk fölé dobja a kis követ, mire az halkan szétrobban, és színes, piros-kék szikrákkal teríti be a levegőt. Egy pillanatra elhallgatnak a hangok, és mindenki minket figyel, de ahogy Portia folytatja, a zsongás is újra kezdődik. - Hogy a levegőbe dobva felrobban. - Kinyílik a terem elejében lévő kapu, meghallom a himnuszt, és kigördül az Első Körzet kocsija. Maximus kivesz egy szénjátékot a tartóból, majd a fejünk fölé dobja.
- Ezzel kell megdobálnunk a közönséget? - Rám vigyorog, mire elnevetem magam. Tudom, hogy ebben mindketten benne lennénk.  

***
Portia karaktere a Karakterek menüpontban!

10 megjegyzés:

  1. ÁÁÁ, szóval egy uszály! :)
    Valahogyan sejtettem, de nagyon ötletes, hogy szám van rajta. Mondtam én Max igazából nagyon jófej és érzékeny srác. Majd 'valaki' feltöri azt ominózus kis burkot és akkor meglátjuk milyen is ő valójában. :)
    A szénjáték meg szerintem nagyon vicces találmány, nekem is az jutott eszembe, hogy jól meg kéne dobálni a kapitóliumiakat! :D
    A kritikát ( na jó kritizálni igazából nem tudom nagyon :D )
    Köszönd: Esztinek, megint

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a komidat :33
      Hát, Max... igazából semmit sem akarok róla mondani, de egyet jegyezzetek meg: jobb később, mint soha!
      (húdetitokzatosvagyok)

      Törlés
    2. :D háát azért véleményem lehet, nem?? ;)

      Törlés
  2. szia bridget!

    ó, igen, én vagyok az! biri.. a hosszú kritikás.:D örülsz mi? én is.

    szóval, ez irtó jó ötlet...ez az uszály, vagy ahogyan te fogalmaztál a lényeg, igen. Jó hogy kiemelkednek majd, és hogy szerencsére észreveszi őket a tömeg, mert szegény Sash nem tudom, miben lesz jó, mert az első fejezetek alapján, nem tűnik egy olyan tűzrőlpattantnak, inkább olyan nyugodt, meg egy kicsit talán félénk. Legalábbis nekem, úgy tűnt.

    Na és itt van maximus! Akiről az elején nem tudtam hogy milyen lesz. Jó, azét gondoltam hogy nem az a gyilkolgyilkolgyilkol srác akinek először látszott, hanem a mogorva külső alatt valami, csodálatos van.
    Hát remélem, hogy nem öli meg Sasht. Ugye nem?
    Ugye nem akarod kinyírni a főszereplőt? Az igazán gonosz dolog lenne.

    ez a tűzjáték nekem is nagyon tetszik.:D Bár nem tudtam hogy a stylistok pirotechnikusok is egyben.:D De azért tök jó.:)

    Kíváncsi vagyok hogy a többi Kiválasztott milyen! Igazából én legszívesebben mindenki szempontjából olvasnám a történetet, de tudom hogy ez nem igazán valósítható meg... nem baj én reménykedem hogy egyszer ír majd valaki olyat is.. persze nem akarok utalgatni hogy írj te, áááááá... nem.;)

    szóval ennyi volt a móka mára:D

    dartbiri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. biri, drága barátom... :D <3
      Örülök, hogy tetszett a ruha, meg a szénjáték... Bele akartam írni, hogy a szénjátékot ugyan a stylistok találták ki, de nem ők csinálták meg... Csak aztán elmaradt. :P A többi kiválasztottról is hamarosan olvashatsz majd, és az is kiderül egyszer, hogy mi lesz Sash taktikája. Maximusról pedig... olvasd el, amit Esztinek írtam vissza! ^^

      Törlés
  3. Nagyon ötletes lett a ruhájuk, le a kalappal :) Maximust nagyon-nagyon kedvelem már most... ez az én bajom, sosem a főszereplő a kedvencem, mindig valamelyik srác :D Szomorú leszek, ha Maximusszal történik valami, de egyelőre nem igazán látom a reményt számára... sebaj, majd kiderül :) Hajrá tovább, ügyes vagy te! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :3
      Tudom már, hogy mi lesz vele, de mást nem mondhatok... max még annyit, amennyit Esztinek is írtam: jobb később, mint soha! ^^

      Törlés
  4. Húha az az uszály nagyon nagyon jó ötlet akárcsak a szénjáték :) hát Max...mitmondjak nekem kezd egyre szimpatikusabbá válni úgyhogy kíváncsi vagyok mi lesz vele, meg a főszereplővel meg a többiekkel. Váárom az újabb fejezeteket :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik neked. ^^
      Max... azt tudom mondani, amit az előtted szólóknak is: jobb később, mint soha!

      Törlés