2013. május 21.

7. Fejezet - I. rész


Nem akarok odafigyelni rá, de nem is nagyon tudok, mert egy kicsit még mindig a felvonulás látványának a hatása alatt vagyok. Hatalmas kortyokkal magamba öntöm a teát, ami már alig meleg, miközben hol a testvérpárt, hol Nash szemüvegét, hol Azia csillagát, hol pedig Smirk száját látom magam előtt.
- Ez így nem lesz jó – motyogom a bögre szélét rágcsálva. - Be fogok golyózni.
- Mi nem lesz jó? - néz rám Cinna, mire megrázom a fejem.
- Á, semmi különös. Csak jár az agyam.
Elmosolyodik, aztán megjelenik Katniss és Peeta is. Jókedvűen csevegnek, de mikor odaérnek a díványhoz, szétválnak. Katniss megkéri Haymitch-et, hogy üljön egy kicsit arrébb, és mikor az nem akarja átadni a helyét, a mentorom befurakszik közénk.
- Bocsi – néz rám Katniss. - De muszáj bepréselődnöm, mert valaki nem akar arrébb menni. – Könyökével oldalba vágja Haymitch-et, mire az felnyög, és boká nrúgja a lányt, de legalább végre kicsit odébb húzódik. Végül Maximus is befut, és leül Peeta mellé. Erre Haymitch felugrik, és a félkör közepén elhelyezkedő asztalra ül.
- Na – méri végig az összegyűlteket. - Ha mindenki itt van, akkor gyorsan elmondom a szövegem, aztán mehetünk kajálni. - Elcsendesedünk. Minden szempár Haymitch-re szegeződik. - Szóval. Igazából elsősorban a mentorokhoz szeretnék szólni. Katniss és Peeta: reggeli közben beszéljétek meg a mentoráltjaitokkal, hogy miben jók, mondjátok el nekik a kiképzés menetét és hogy mire figyeljenek közben oda, valamint döntsétek el, hogy együtt, vagy külön akarnak-e készülni. - Ez most komoly? Ez még kérdés? Mármint, hogy együtt akarunk-e készülni vagy sem? Tuti, hogy nem fogok Maximus-szal együtt edzeni. Ezer százalék. - Aztán... - Haymitch gondolkodik egy darabig, és dobol a térdein. Végül folytatja. - Nem. Nincs más. Ennyi, közlemény vége, nyomás kajálni.
Azzal felpattan az asztalról, a többiek pedig követik. Katniss meg én megyünk ki utoljára a nappaliból, és miközben az asztal felé sétálunk, megkocogtatom a vállát.
- Nem akarok Maximus-szal készülni – mondom határozottan. - Utál engem, és nekem se a szívem csücske.
- Oké. - Katniss bólint, aztán letelepszünk egy-egy székre, és kaját pakolunk a tányérjainkra. Miközben átnyúlok a vaj fölött, hogy elvegyek egy lágy tojást a tálból, lopva Peetára és Maximus-ra pillantok. A mentor éppen lázasan magyaráz valamit, Max meg tömi a fejét, és közben figyelmesen hallgatja. Aztán teli szájjal kérdez, Peeta bólint, és tovább mondja a magáét. A tojás már a kezemben van, de egy pillanatig tétovázom, hogy elvegyem-e, vagy sem. Ma ettem már három muffint, és igazából nem nagyon vagyok éhes, de összeszorítom a fogaimat, és elhatározom, hogy addig fogok enni, míg teljesen teli nem leszek. Nem vagyok hozzászokva a rengeteg kajához, mint ahogy a puha ágyhoz sem, de tudom, hogy nem ártana felszednem pár kilót az aréna előtt. Így hát egyből két tojást is kiveszek a tálból, és máris nekilátok az elsőnek.
- Nos, akkor azt már tudom, hogy egyedül akarsz készülni – magyarázza Katniss. - Ami azt illeti, én is ezt tanácsoltam volna neked. Aztán. Van valami, amiben jó vagy?
- Ezt hogy érted? - szaladnak össze a szemöldökeim.
- Hát... például tudsz bánni valamilyen fegyverrel? - Megrázom a fejem, a gyomrom még kisebbre zsugorodik, de a számba tömöm a tojást. - És... akármi? Valami önvédelem? Vagy egy sajátosság?
Az agyam kétségbeesetten kutat a válasz után. Nem csak azért akarok elődrukkolni valamivel, hogy Katniss ne nézzen tisztára gyengének, hanem azért is, hogy megnyugtassam magam. A tojás héját babrálom, mikor hirtelen beugrik valami.
- Jól tudok sötétben tájékozódni. - És ez valóban így igaz. Sokkal jobban látok sötétben, mint mások, a kék szemeimmel pedig olyan vagyok, mint egy valódi macska.
- Ez nem rossz – bólint elismerően Katniss. - Jól jöhet, ha például este kell menekülnöd. Van más?
- Ööö... – Az agyam megint kutatni kezd, és most attól félek, hogy nem fogok mást találni. - Gyorsan futok. És könnyű is vagyok. Meg ügyesek az ujjaim. - Most sem hazudok: az előbb felsorolt dolgokban tényleg mind jó vagyok.
- Oké. Figyelj – néz Katniss a szemeimbe. - Tavaly azt a taktikát alkalmaztuk Haymitch tanácsára, hogy semmit sem mutattunk meg lent abból, amiben igazán jók vagyunk. Te is tegyél így. Ne játszd el, hogy tiszta béna vagy, de ne mutogasd a jó tulajdonságaidat sem. Gyakorold a hurkos csapdákat, próbálj ki minél több fegyvert, és tanulgasd a mérgező és ehető növényeket. Kerüld Ciriust és Athenát, és ne foglalkozz azzal, hogy mit csinál Maximus. Érted?
- Értem. – Hatalmasat bólintok, aztán tejet öntök egy tálkába, majd belezúdítok egy csomó müzlit. Miután beszélgetek még egy kicsit Katniss-szel a kiképzésről, szóba kerül, hogy nem vagyok valami erős. A mentorom úgy dönt, hogy majd idefent is eddzünk.
- Az nem szabálytalan? - kérdem összevont szemöldökökkel.
- Az Éhezők Viadalában nincsenek szabályok – kacsint rám Katniss, mire elnevetem magam, s oldódik egy picit a feszültségem.

4 megjegyzés:

  1. Szia!
    Na akkor most tartok egy összefoglalót, mert nagyon régen kommenteltem :/
    Szóval először is vegyük Maxot: CSALÓDÁÁS! Áááá... pedig már kezdtem elhinni amit állítottam, de ettől függetlenül a remény hal meg utoljára szóval én reménykedek! :)
    Tetszett ahogy így elámult azon, hogy milyen jól néztek ki a felvonuláson, meg ahogy görcsösen próbálta összeszedni azokat a dolgokat amikben esetleg jó, és az is jó sztem, hogy nem volt ebből túl sok. Mármint, hogy nem ért a fegyverekhez, mint pl anno Katniss ugye tudott nyilazni ( vagy hogy is mondják :D )
    Meg az is jó volt, hogy ilyen hevesen tiltakozott az ellen, hogy ő bizony nem fog Max-szel edzeni, én is ezt tettem volna :D
    szóval imádom, és várom a kövit, na meg az első kérdéts a játékban :))
    Eszti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a komidat. :3
      Maxot majd még megismeritek, és Sash pedig... hát, ez volt a célom. Nem akartam egy Collins-sablont írni, szóval elhatároztam, hogy a main character nem lesz olyan, mint Katniss. :)

      Törlés
    2. Jól is tetted, bár nekem itt könnyű dolgom volt, mert ugye a drága Kapitóliumi ivadékok.. :D

      Törlés