2013. augusztus 5.

15. Fejezet - IV. rész

Sziasztok!
Ugyan kicsit este, de meghoztam az új részletet, remélem, tetszeni fog - szerintem ebben van talán a történet legaranyosabb jelenete. :3
________________________

A zene kicsit furcsa lehet egy HG sztorihoz, de szerintem illik ehhez a részhez. :)


Ez nem lesz elég. 
Rájövök, hogy a támogatók ízig-vérig kapitóliumi polgárok, ezért úgy is gondolkodnak, mint egy kapitóliumi. A logikájuk nagyon egyszerű: valamit valamiért. Ha én mutatok nekik valamit, amiben majd kedvüket lelik, akkor cserébe én is számíthatok a segítségükre. De mit csináljak? Mit szeretnek bennem az emberek? A hangomat. Énekeljek? Hogyan? És mit? 
Összehúzom a szemeimet, és végignézek az erdőn. Valamit muszáj lesz kitalálnom. Ha elkezdek hangosan dalolászni, akkor esetleg meghallhat valaki. A nézők szerintem annak is örülnének, de én már kevésbé. Meghallok egy madarat, ahogy éppen vígan dalolászik, és abban a pillanatban beugrik, hogy mit fogok tenni.
Félhangosan elkezdem dúdolni a dalomat, amit az interjún énekeltem. Eldúdolom az első versszak dallamát, aztán fülelni kezdek. Az összes madár hallgat. Megint eldúdolom, aztán ismét várok. Először csak az egyik kezd rá, de hamarosan követi a második, és a harmadik is. Átköltik a dallamot, újakat szőnek bele, mélyítik, húzzák. Úgy fél perc múlva az összes madár az én dalomat énekli, azonban rajtam kívül senki sem tudja, hogy ez az én dalom. A madarak annyira átköltik, hogy alig felismerhető. Az, aki csak egyszer hallotta életében, biztos, hogy nem ismeri fel. A nézők közül is csak Riki és Cinna tudja azt, amit én. Ettől kicsit jobban érzem magam, és megint rázendítek. Amíg dúdolok, a madarak hallgatnak, aztán mikor én hallgatok, ők kezdenek énekelni. Fekete-fehér szárnyakat is látok, és ebből tudom, hogy éppen fecsegőposzátákkal dalolászom. Igazi kis koncertet csapunk. Mikor az állatok megtanulják a dallamokat, halkan énekelni kezdem a szöveget is.
- Csak tarts ki – suttogom. Először nem merek hangosabban beszélni, de aztán rájövök, hogy a madarak olyan hangosak, hogy én nem is hallatszom. - Csak tartsd nyitva a szemed – éneklem hangosabban. - Csak tarts ki, és minden szebb lesz. - Elnyújtom az utolsó betűt. 
Az egyik fecsegőposzáta a magasba repül, aztán piruettet dob a levegőben, végül leszáll egy alacsonyabb ágra. A társa rögtön követi, és kórusban kezdenek rá a dallamra. Aztán ahogy a madarakkal együtt dúdolom a dallamot, a többi állat is felszáll. A fejem felett kezdenek körözni, és közben csak úgy szórják a hangokat. Egyre többen lesznek. 
- Ígérem! - Már egész hangos vagyok. Kicsit félek, hogy még a végén valaki tényleg meghall, de ez az egész jelenet annyira lenyűgöző, hogy pár pillanat elég ahhoz, hogy minden aggodalmamat levetkőzzem. 
Madarakkal együtt éneklek. Én is közéjük tartozom. Én is madár vagyok. A szárnyak felettem suhognak, és hangjuk összekeveredik a nevetésemmel. Már nem érdekel, hogy egy arénában vagyok. Csodálatos érzés árad szét minden egyes tagomban. Ismerem ezt az érzést. Boldogság, ez a neve. Boldog vagyok. 
Addig éneklem a madarakkal, míg egyszer csak a vállamra nem hullik valami. Először megrémülök és elhallgatok, de aztán ahogy észhez térek a boldogságból, megint felderül az arcom. Egy apró kis csomag. Gyorsan megfogom, még mielőtt lehullana a földre, aztán leszedem róla az ezüst színű ejtőernyőt, amivel érkezett. Miközben a madarak tovább dalolnak, kibontom az ajándékot. Egy orsóra tekert, hosszú, vékony, de nagyon erős fémhuzalt kaptam. Úgy néz ki, tetszett a támogatóimnak a rögtönzött koncert. 
Felnézek az égre, és megköszönöm a madaraknak, hogy énekeltek velem. A kintiek most biztosan azt hiszik, hogy nekik mondtam köszönetet, de ez nem zavar. Sőt, még jó is, hiszen illene megköszönnöm a huzalt, de én igazából úgy érzem, nem tartozom nekik hálával. Kaptak tőlem cserébe valamit. Nem tartozom nekik. Kvittek vagyunk. 
Mintegy válaszként, egy fecsegőposzáta hatalmasat rikkant, aztán dalolva elröppen. Mosolyogva nézem, ahogy a többiek is követik. Egyre távolabbról hallom a dallamokat, míg végül a csapat olyan messzire ér, hogy ismét magamra maradok. Az ujjaim között forgatom az apró orsót, és próbálom kitalálni, hogy hol csináljak csapdát. Végül egy farönk töve mellett döntök, és azonnal neki is látok a feladatnak. Egész gyorsan megy, és egész jól is sikerül. 
Miután végzek, pár lépés távolságból is szemügyre veszem az eredményt. Nem is látszik, ami jó. Én is csak azért látom, mert tudom, hol keressem. Egy nyúl vagy egy mókus nem fogja tudni, hacsak nem érzi meg az emberi szagot. 
Gyorsan szórok pár marék tűlevelet meg egy kis mohát a csapdára, aztán megpróbálom megjegyezni, hogy hol van, és elindulok. Nem akarok messzire menni, csak annyira, hogy az állatok ne érezzék meg a jelenlétemet. 
Éppen elindulok egy bokor felé, mikor mozgást hallok a hátam mögül. Gyorsan beugrom egy fa mögé, mert arra számítok, hogy máris a csapdámba akadt valami, de aztán egészen más dolog történik. Valaki a nevemen szólít. Annyira meglepődöm, hogy beletelik pár pillanatba, míg felismerem a hangot.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése