2013. április 26.

1. Fejezet - II. rész


Magam sem értem, miért vagyok ilyen körültekintő, holott általában inkább a felszínesség jellemez (főleg a tanulásban), de kiszaladok a ház elé, és letépek két szál vérvörös tulipánt, meg három szál nárciszt. Aztán visszarohanok az asztalhoz, kerítek egy régi befőttes üveget váza gyanánt, megtöltöm vízzel, belerakom a törékeny virágokat, majd gondosan elhelyezem az asztal közepére. Ismét hátrálok pár lépést, aztán vissza a virágokhoz, és idegesen, de óvatosan megigazítom őket. Megint jön a szemrevételezés, de ezúttal minden tökéletesnek tűnik. Elégedetten elmosolyodom, s magamba szívom a rántotta illatát. Normális esetben, mikor éppen nem Aratás van, három tojásból csak magamnak készítettem volna ezt a reggelit, a szüleimnek még ütöttem volna bele másik hármat fejenként, ugyanis rettenetesen szeretek enni – akármikor, akárhol és akármilyen mennyiségben. Ez minden bizonnyal nem látszik rajtam, mert apa folyton azt mondogatja, hogy milyen kis vézna vagyok. Elmosolyodom, ahogy eszembe jutnak az ilyen esetek: apám odaáll mellém, megfogja a felkaromat – az egyetlen helyet, ahol igazán csiklandós vagyok -, és ismét odaszól anyunak a poénkodós orrhangján, hogy "Hé, Tess, ezt akarod te elvinni a henteshez?!". Anya erre csak mosolyog, és megrázza a fejét: "Palcar, most miért buktattál le?". Aztán belebokszolok apa vállába, és mindannyian nevetünk.
Hangokat hallok a hátam mögül, és az elkopott papucs kényszeredett csoszogásából már tudom is, hogy ki az. Megfordulok, és apát látom, amint szénporos pizsamában, hatalmasakat ásítva kivánszorog a szülői fészekből. Amint meglát, fáradtan odabiccent nekem, de látom, hogy felderült az arca. Akkor pedig még jobban csillogni kezdenek a szemei, mikor meglátja a rántottával teli pakolt tányérokat az asztalon. Odarobogok hozzá, megölelem, majd puszit nyomok az arcára.
- Jó reggelt – mondom. - Anyát hol hagytad?
Furcsa, hogy az Aratás reggelén egyedül látom aput, mert ilyenkor általában pont az anyám az, aki kirángatja az ágyból, munkanapokon pedig apa már hajnalban a bányában van. Az átlagos időszakokban anya engem kelt, vagy legalábbis próbál kelteni – kisebb nagyobb sikerrel.
- Nem tudom hol van, az ajtóban még mellettem volt. Lehet, hogy elment mosdóba.
Apa odacsoszog az asztalhoz, és leül egy székre. Látszik rajta, hogy legszívesebben azonnal nekilátna a rántotta belapátolásához, de a jólneveltség arra készteti, hogy várja meg a feleségét. Így hát csak bele iszik a pohár hideg vízbe, aztán felém fordul, hogy elüsse az időt.
- Te nem eszel? - néz rám összevont szemöldökökkel, mire a mosogatópultnak támaszkodom, és megrázom a fejem. Tudom, hogy a következő kérdése a "Miért?" lenne, amitől ismét rám tör az izgalom és az ebből következő reszketés, szóval inkább előbb válaszolok, mielőtt megint megszólalna.
- Nem vagyok éhes - mondom egyszerűen.
Apa bólint, hátra simítja rövid, fekete haját, s ebben a pillanatban előbukkan anya is. Tényleg a fürdőszoba felől jön, s barna haja kicsit kócos ugyan és smink nélkül van, mint mindig, az arcán pedig még néhol ott vannak az éjszaka nyomai, de azért így is nagyon szép. Anya mindig szép, annak ellenére, hogy a körzetbéli nőkhöz hasonlóan sosem festi magát. Ennek két egyszerű oka van: semmi szükség rá, és a kevéske pénzből sem futja ilyesmikre, amit a családom két felnőtt tagja keres. Anyát egyedül talán az esküvői fotóin láttam kisminkelve, de akkor olyan gyönyörű volt, mint egy angyal. Hófehér ruhát viselt, a haja úgy csillogott, mint valami értékes, különleges és ritka barna gyémánt, tengerkék szemeit pedig fekete kontúrral húzta ki, mely finoman kiemelte a dekoltázsát – apa meg úgy feszített mellette, mint valami nyakkendős, drága öltönyös, büszke hérosz. Tudom jól, hogy anya maga készítette azt a királynőhöz illő, de mégis egyszerű sminket, mert anya elképesztően ügyesen sminkelt, és sminkel a mai napig is annak ellenére, hogy nem szokott. Ő is besétál a konyhába, bár kevésbé hangosan, mint apa. Normálisan emeli a lábait, így nem csoszog. Oldalra simítja a haját, s mikor meglátja az ételt az asztalon, csodálkozva rám néz.
- Nahát, Sash, villás reggeli?
- Azt azért nem mondanám – mosolygok, majd anyával együtt leülök az asztalhoz. - De valami olyasmi.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése