2013. május 5.

3. Fejezet - IV. rész


Hogy tudják ezek megtűrni maguk mellett ezt a fickót? Miután magában eléggé kielemezett, Maximus-ra néz, és látom rajta, hogy ő is meglepődik, legalább annyira, mint én a színpadon. Őt is bámulja egy darabig, de legalább végre képes vagyok nem rá figyelni, ugyanis a figyelmemet lekötik a tányéromon illatozó kaják, meg Peeta szavai. Megfogom a villát, és nekilátok az evésnek, miközben a fiút hallgatom. - Nem is tudom, mivel kezdjem. Rengeteg dologról kell beszélnünk, de azt hiszem, legelőször azt kéne eldöntenünk, hogy hogyan legyen a mentorok felosztása. - Katniss-re néz, aki átveszi a szót.
- Mi úgy gondoltuk, hogy Peeta kapja a fiút, én pedig a lányt. – Rám néz, de túlságosan lefoglal az, hogy a hús minél hamarabb a villámon legyen. Nem igazán foglalkoztat, hogy hogy nézek ki, de mindenesetre valahogy úgy festhetek, mint valami kiéhezett állat. Olyan gyorsan lapátolom be az ételt, hogy levegőt venni is alig van időm. - Persze csak ha ez nektek is megfelel.
- Nekem aztán tökmindegy – mondja egy olyan mély hang, hogy a hátamon végigfut a hideg. Ez csak is Maximus lehet. Oldalra nézek, és látom, ahogy éppen két kézzel töm a szájába egy hatalmas combot. Erre megáll a kezemben a villa, és nyelek egyet. Aztán Haymitch felröhög, leöblíti a torkát a piával, s az asztalon átnyúlva lenyúl egy muffint a fiú tányérjáról. Én azt nem tettem volna, gondolom, hiszen elég Maximus-ra nézni, máris látni, hogy bármire képes. Ez a meglátásom beigazolódni látszik, mert felemeli a fejét, és Haymitch-re néz, aki a kezében tartja a sütit, és összevont szemekkel várja, hogy mi lesz a kiválasztott következő lépése.
- Az az én kajám – morogja Maximus, mire Maymitch meglóbálja a muffint.
- Vedd el – vigyorogja. Maximus olyan erővel áll fel, hogy a szék majdnem felborul mögötte, és már éppen nyúlna a fickó nyaka felé, mikor Peeta megmenti a helyzetet. Egyetlen ugrással a kajáknál terem, elvesz egy ugyanolyan muffint, és egy másik ugrással Maximus tányérjára teszi.
- Tessék, itt a kajád – áll meg vele szemben, s csak most látszik, hogy ugyan Peeta sem olyan alacsony, Maximus mégis legalább egy fejjel túlhaladja. Egész bátor tehát, hogy csak így elállja az útját, de végül Maximus visszaül a helyére, és tovább tömi a képét, noha szemeit le se veszi a kajánul vigyorgó Haymitch-ről.
- Kemény gyerek vagy te – kacsint rá a pasas, majd beleharap a sütibe. - Ez jól jön majd az arénában.
Nem akarom meghallani az "aréna" szót, így hát sóhajtok egyet, és folytatom az evést. Életemben nem éreztem még ilyen finom ízeket, és életemben nem volt még olyan, hogy annyit eszek, amennyi csak belém fér. Éppen végzek a körettel meg a hússal, mikor Katniss-re nézek, aki elmosolyodik.
- Sash, neked megfelel?
- Micsoda? - ugranak össze a szemöldökeim, majd kinyitom az üdítőt, és belekortyolok. Kellemesen hideg, narancssárga, és gyümölcsízű. Lehet, hogy úgy zabáltam, hogy lemaradtam valamiről?
- Ha Peeta lesz Maximus mentora, én meg a tiéd.
- Ömm... - Mégsem vesztettem el a fonalat. Katniss ügyes, okos, és jó fej. Ráadásul csomó dolgot tud nekem tanítani, tehát beleegyezem. - Persze.
Felmarkolom a cukorkákat a tányérról, és a számba tömöm őket. Mentol íz árad szét a nyelvemen, mire lehunyom a szemem. Kezdek egy kicsit feloldódni, amit örömmel veszek. Nem utolsó dolog, ha az ember jól kijön azokkal, akiktől az élete függ.
- Mr. Abernathy kinek lesz a mentora? - kérdezem, s még mielőtt bárki is megszólalhatna, ő már válaszol is.
- Haymitch – morogja, majd újat hörpint a pohárból, és ismét lecsapja az asztalra. Aztán éktelen csuklásroham jön rá. - A nevem Haymitch, nem Mr. Abernathy – mondja két hangos csuklás között.
- Oké... akkor Haymitch kinek lesz a mentora? - kérdezem újra, egyenes hangsúlyt téve a hapsi nevére.
- Nos, ő amolyan joker – mosolyog rám Peeta. - Egyikőtök mentora se lesz, csak Katniss-nek és nekem fog tanácsokat adni.
Bólintok. Szóval Haymitch a mentorok mentora lesz. Érthető, és még talán jó is, hiszen el sem tudom képzelni, hogy egy ilyen boroshordó döntsön a sorsom felett. Mondjuk Katniss-t meg Peetát élve kihozta az arénából, szóval valami azért csak lehet benne... Na meg ő maga is megnyert egy Viadalt, pontosan huszonöt évvel ezelőtt.


Boldog Anyák napját Suzanne Collins, Katniss, Mrs. Everdeen, Hazelle, Greasy Sae, és Mrs. Undersee! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése