2013. május 9.

4. Fejezet - IV. rész


Semmi kedvem sincsen hozzá. De ez senkit nem érdekel. Itt senkit se érdekel az, hogy mihez van kedvem, vagy mihez nincsen. Ismét rám tör a remegés, ahogy ezek a baljós gondolatok magukkal rántanak. Ellenkező esetben keményen küzdenék ellenük, de most nincsen értelme. Engedem nekik, hogy megragadjanak, és magukkal rántsanak. Eltolom magamtól a tányért, majd felállok, és szó nélkül a szobám felé veszem az irányt. Ahogy elhaladok az ablak mellett, a tekintetem akaratomon kívül is a tájra terelődik. Innen pedig már nincs visszaút: a látvány úgy szippant magába, mint valami fekete lyuk. Odalépek az ablakhoz, a tenyereimet és az orromat az üvegnek nyomom, és megbabonázva bámulok kifelé. Hatalmas, eget karcoló, felhők fölé nyúló, ezüstösen csillogó épületek, amerre csak ellátok. Egy vastag, hullámos folyó, felette gyönyörű hidak. Furcsa, színes járművek repkednek a levegőben, a Napot szürke ködfátyol takarja el a szemeim elől, de a városra – vagyis a Kapitóliumra – így is csodálatos, különös fény árad. Visszaverődik a tükörsima házakról, táncot jár a folyó felszínén, aztán az arcomat cirógatja.
- Ez... - suttogom halkan. A leheletem meglátszik az ablakon, ami különösen varázslatossá teszi a pillanatot. De mivel ez nem egy mese, hanem a valóság, természetesen máris elromlik a tökéletes összhang. A vonat begördül az állomásra, ahol a legfurcsább teremtmények fogadnak, akiket életemben láttam. Nem is tudom, hogy emberek-e egyáltalán, mert nem hasonlítanak az olyan lényekre, akiket én "embereknek" nevezek. A testük ugyan olyan, mint akárkié, de azon kívül úgy festenek, mint egy színes, udvarló hím páva. Van köztük zöldre, pirosra, lilára, sőt, még sárgára festett is, néhány haj az égbe meredezik mint a csillogó felhőkarcolók teteje, néhány lelóg, de olyat is látok, akinek egyáltalán nincs is haja. Szintén különös, színes ruhák, absztrakt tetoválások, kövek, piercingek, fülbevalók, és egyéb testékszerek mindenhol. Ez aztán teljesen az ellenkezőjére fordítja azt, amit az előbb gondoltam a Kapitóliumról. Kényszeredetten elvigyorodom, de nem azért, mert olyan boldog vagyok. Ezek a majmok egyszerűen annyira szánalmasak, ahogy epekedve integetnek a vonatunk felé, és a nyálukat csorgatják, hogy láthassák a kiválasztottakat, hogy nem tudom megállni mosolygás nélkül. - ... nevetséges! - fejezem be végül az előbbi mondatomat. Hisztérikus kacagás tör fel belőlem, és még vissza is integetek a közönségnek. Pitizzetek csak, ronda bazári majmok... Illik hozzátok. Undorítóak vagytok.
Ahogy az emberek a vagon és az ablak felé kapnak, lassan elhátrálok az üvegtől. Kezdek rájönni, hogy milyen helyre hoztak. Még ennél is rosszabb az, hogy miért hoztak ide. Azok, akik most majd' megőrülnek, és egymást tapossák azért, hogy megpillanthassanak, nemsokára azon fognak szórakozni, hogy hogyan, és meddig bírom ki az arénában. Érzem, hogy valaki mellém lép, de anélkül is tudom hogy ki az, hogy odanéznék. Max áll az ablak előtt, és ugyanolyan fejet vág, mint én az előbb. Még a csokihoz sincsen étvágya, amit a kezében szorongat.
- Durva, mi? - suttogom élettelenül, tiszta undorral a hangomban.
- Az nem kifejezés – válaszolja, majd kibontja az édességet, és beleharap. Összeugranak a szemöldökeim. Tévedtem. Maximus-nak mégis van étvágya egy ilyen helyen.
A mozdony lefékez, a vagonok pedig szépen lassan megállnak, és felsorakoznak mögé. Effie azonnal felugrik a helyéről, és izgatottan odasiet hozzánk.
- Gyerünk, gyerünk! Lefelé, már várnak rátok az Átalakító Központban!
A következő tizenöt percet egy sötétített üvegű autóban ülve töltjük, amivel átszállítanak minket a központba. A gyomrom folyamatosan fáj, így azzal próbálom enyhíteni az izgalom és a stressz okozta kínokat, hogy visszagondolok arra, ami eddig történt. Reggel találkoztam Katniss Everdeennel az erdőben, aztán kihúztak az Aratáson, majd' egy napot utaztam vonaton, megérkeztem a Kapitóliumba, átvergődtem magam rengeteg emberen – mellékesen megjegyzem, az kész életveszély volt -, aztán beszálltam ebbe az autóba, ami egyenesen az Átalakító Központba visz. Csak Max ül itt mellettem, mert Katniss, Peeta, Haymitch meg Effie azonnal a Kiképzőközpontba ment, hogy – ahogy ők mondták – "előkészítsék a terepet". Már a gondolatra is hányingerem támad. Milyen hely lehet az a Kiképzőközpont, ha ilyesmire szükség van?
Akármennyire szörnyűnek is képzeltem el, az biztos, hogy az Átalakító Központnál nem lehet rosszabb.
  Egy nehéz, hideg vasasztalon fekszem már vagy fél órája. A falakat kék, fényes csempe borítja, és mindent beleng a fertőtlenítő szaga. Az egész hely olyan hideg. Hatalmas lámpa lóg felettem, és úgy érzem magam, mint egy halott a hullaházban.
Mikor megérkeztünk, két kapitóliumi alak - akik ugyan olyan fehér tunikában voltak -, egy férfi, és egy nő jött a kocsink elé. Udvariasan megvárták míg kiszállunk, aztán Maxot elvezette a fekete hajú pasas, engem pedig a nő vett a szárnyai alá. Az épületben egy csomó – gondolom mondanom sem kell milyen – alak mászkált, de egyikük sem foglalkozott velünk. A nő egy szobába vezetett, levett az egyik fogasról egy világoskék színű pongyolát, aztán a kezembe nyomta. Egy hosszú pillanatig csak néztünk egymás szemébe. Vártam, mikor szólal meg. De nem szólt semmit, csak nézett, és várt. Vörös színű szemei voltak, olyasmi árnyalatúak, mint a tűz.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése