2013. május 25.

7. Fejezet - V. rész

 - Honnan tudsz ennyit róla? - Ismét összeszaladnak a szemöldökeim. A lány szórakozottan morzsolgatja a földet az ujjai között, aztán felsóhajt.
- A mentorom, Frima az összes többi mentort ismeri, ennek következtében pedig a kiválasztottakat is. Mondott egyet s mást.
- Még Haymitchet is ismeri? - Elnevetem magam, mikor Jana bólint. - Hát ez szuper.
Egy darabig a fűben ülve beszélgetünk. Kiderül, hogy Janának van egy öccse meg két húga, a legkisebb lány még csak két éves. Arról is beszél, hogy a Tizedik Körzetben állattartással foglalkoznak az emberek, ezért van, hogy olyan bátran nekiment Cirius-nak.
- Sokkal nagyobb marhákkal is birkóztam már, mint ő – kacsint rám. Ebből adódik, hogy ügyesen bánik a késsel és a karddal, ugyanis arról is esik szó, hogy naponta megesik, hogy egy állatot neki kell levágnia. Mesél Frimáról is, a mentoráról. Frima pocakos, pirospozsgás arcú férfi, én pedig azonnal felismerem, hogy őt láttam a tévében, mikor a többiekkel együtt megnéztük az Aratás összefoglalóját. Aztán én következem: szóba kerül a családom (még Rozi is), és a csapatom. Jana rengeteget kérdez Katniss-ről meg Peetáról, aztán elkezd áradozni, hogy milyen romantikus ez az egész sztori, meg minden. Annyira jól elbeszélgetünk, hogy mindketten elfelejtjük, hol is vagyunk. Még ebédszünetben is egy asztalhoz ülünk, aztán a kiképzés további részében együtt járjuk a különböző állomásokat. Jana megtanítja, hogyan fogjam biztosan a kezemben a kést és a kardot, én meg közben a mérgező és ehető növényekről magyarázok neki. Közben nagyokat nevetünk, aminek az lesz az eredménye, hogy miközben a lövészpályán gyakorlunk íjjal lőni, Jana egyszer csak elhalkul, és oldalba bök.
- Psszt – suttogja, és a pálya széle felé bök a fejével. Látom, hogy Athena, a bronzbőrű srác a Negyedikből, meg a testvérpár lány tagja – aki egy emelvényen üldögél, míg a bátyja nem messze tőle éppen kilő egy nyílvesszőt – minket bámul.
- Miért néznek? - kérdem suttogva.
- Nem tetszik nekik, hogy "jól érezzük" magunkat – magyarázza. Bólintok egyet, de összeszaladnak a szemöldökeim. Most, ahogy így belegondolok, tényleg fura, hogy így elvagyunk. Furcsa érzés nevetni ezen a helyen, de mégis jó, mert elvonja a figyelmemet a dolgokról, és addig sem gondolok arra, ami rám vár.
- Nézd! – Jana a minket néző kiválasztottak fölé bök, mire odanézek. Egy falba épített, színes mélyedésben egy csomó nő meg férfi ül zöld palástban. Eszegetnek, beszélgetnek és jegyzetelnek, de néhányuk szintén minket figyel.
- Ezek a játékmesterek? - kérdem, miközben a szemeimet le se veszem róluk.
- Ühüm. – Jana megköszörüli a torkát, aztán felajzza az íjat, és kilövi a nyilat.
- Nem is láttam eddig, hogy ott vannak – suttogom, aztán én is visszatérek a lövéshez. Miközben megfeszítem a húrt, azon jár a fejem, hogy vajon a játékmesterek mit szólnak hozzánk. Tetszik nekik, hogy két tinilány ilyen jól elvan, vagy inkább idegesíti őket? Eléggé nem mindegy, hogy melyik, hiszen ők fogják irányítani az arénát. Kilövöm a nyilat, ami eltalálja a bábu combját.
A kiképzés végére teljesen kifáradok, s miután elköszönök Janától, lihegve szállok be a liftbe. Egy jó ideje sehol se láttam Maximus-t, de őszintén szólva nagyon nem érdekel, hogy hol van. Az ólomkristálynak dőlve megnyomom a tizenkettes számot a lift oldalán, majd egy perc múlva már be is lépek a mi lakóterünkbe. Katniss azonnal ott terem mellettem.
- Tusolj le gyorsan, aztán majd beszélgetünk – mondja, mire bólintok, és követem az utasításait. Vagy húsz percet állok a zuhany alatt, és élvezem, ahogy a vízsugár végigmasszírozza a bőrömet. Aztán szárazra törlöm magam, tiszta fehérneműt és ruhát veszek magamra, a Cinnától kapott kezeslábast meg berakom a fürdőszobában lévő mosógépbe, ami úgy néz ki, hogy egy kör alakú vájat van a falban, fölötte egy gombbal. Csak berakod a ruhát, becsukod a cucc üveg ajtaját, aztán benyomod a gombot, és a többit a gép megcsinálja magától.
Az étkezőben Katniss csomót kérdez arról, hogy milyen volt lent, én meg mindent elmesélek neki. Ahogy szóba kerül Cirius, összeugranak a szemöldökei.
- Viszont most, hogy így visszagondolok... talán még a reflexeimmel is lehetne valamit kezdeni, mert tök hamar kitértem a kés elől – mondom, mire Katniss bólint.
- Az szuper. A reflex nagyon fontos harc közben.
Aztán elmesélem neki, hogy Jana kiállt értem, meg hogy milyen jóban lettünk. Haymitch is ott van: az asztal végében üldögél, és bort iszik egy üvegből, miközben valami magazint lapozgat. Mikor meghallja Frima nevét, felkapja a fejét, és az asztalra csap.
- Frima Festa? - Ahogy bólintok, felröhög, aztán visszatér az olvasáshoz.  

***
Figyelem, játékosok, figyelem!
A második kihívás már vár rátok a Játék menüpontban!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése